Jiří Přibyl se narodil v roce 1975 v Táboře. Po absolvování středoškolského studia začal v roce 1995 soukromě studovat zpěv u Václava Zítka. V letech 1996–2009 byl členem sboru Národního divadla v Praze, kde byl záhy obsazován i do malých sólových rolí.
Sólovou dráhu zahájil v roce 2003 v Divadle F. X. Šaldy Liberec a od ledna 2009 je sólistou opery Moravského divadla Olomouc. Vytvořil zde celou řadu rolí nejen operních, ale také operetních i muzikálových, ba dokonce činoherních; debutoval rolí Žalářníka ve Smetanově Daliborovi v dramaturgické úpravě Pavla Drábka a režii Michaela Taranta a následně ztvárnil role, jakými jsou Don Alfonso (Mozart: Cosi fan tutte; v českém překladu Jaromíra Nohavici), Zuniga (Bizet: Carmen), Kecal (Smetana: Prodaná nevěsta), Gremin (Čajkovskij: Evžen Oněgin), Dulcamara (Donizetti: Nápoj lásky), Raimond (Donizetti: Lucie z Lammermooru), Otec (Pololáník: Noc plná světla) Otec Paloucký (Smetana: Hubička), Don Ruy Gomez de Silva (Verdi: Ernani), Fiesco (Verdi: Simone Boccanegra), Sarastro (Mozart: Kouzelná flétna), titulní role Donizettiho opery Don Pasquale, Rychtář (Janáček: Její pastorkyňa), titulní role Verdiho Falstaffa, Pan Jan Zaremba (Nedbal: Polská krev) nebo Petr ve Svobodově muzikálu Noc na Karlštejně. Za Tarantova vedení souboru činohry MDO účinkoval Jiří Přibyl také v inscenacích Vančurovy Markéty Lazarové či v legendárním Shafferově Amadeovi.
Jiří Přibyl je pravidelným hostem domácích operních scén Národního divadla moravskoslezského, Divadla F. X. Šaldy Liberec, Divadla J. K. Tyla v Plzni či Slezského divadla Opava, ale představil se také na slovenské scéně Státního divadla Košice. Nastudoval role, jakými jsou Banco (Verdi: Macbeth), Fiesco (Verdi: Simon Boccanegra), Padre Guardian (Verdi: Síla osudu), Marbuel (Dvořák: Čert a Káča), Vodník (Dvořák: Rusalka), Kašpar (Weber: Čarostřelec), Collin (Puccini: Bohéma), titulní role Massenetova Dona Quichotta, Montano (Verdi: Otello), Bertrand (Čajkovskij: Panna Orleánská), Kníže Galickij (Borodin: Kníže Igor), Geront (Wagner: Víly), Chrudoš (Smetana: Libuše) či titulní role Rachmaninova Aleka.
Ze zahraničních vystoupení zmiňme ztvárnění role Otce Palouckého ve Smetanově Hubičce na 59. ročníku operního festivalu v irském Wexfordu nebo úspěšné účinkování v jihokorejském Soulu, kde se představil v roli Franka (Strauss: Netopýr).
Za titulní roli Verdiho Falstaffa (MDO, 2013) získal v roce 2014 Cenu Thálie a o rok později Cenu Olomouckého kraje za přínos v oblasti kultury. Z dalších ocenění jmenujme Cenu ředitele Českého rozhlasu Olomouc 2011, Cenu primátora Olomouce za rok 2014, Cenu čtenářů Olomouckého deníku za rok 2015 a čtyřikrát po sobě Cenu diváků Moravského divadla Olomouc.
Na scéně Národního divadla moravskoslezského debutoval Jiří Přibyl v roce 2015 rolemi Podomka a Mathiase Wissmanna v inscenaci Prokofjevova Ohnivého anděla a aktuálně ztvárňuje konšela Malinu ve Smetanově Tajemství.
Za pravdivost a věcnou správnost informací uvedených v životopise zodpovídá umělec.
Obsazení - Sezóna:
TAJEMSTVÍ | Malina, konšel |
OHNIVÝ ANDĚL | Podomek / Mathias Wissmann |
OHNIVÝ ANDĚL | Podomek / Mathias Wissmann |
Fotografie - Sezóna:
Jiří Přibyl (Malina, konšel), Martin Javorský (Skřivánek, zpěvák), Nikola Novotná (Hospodská), Josef Škarka (Bonifác, vysloužilec, Kalinův výměnkář), Ondřej Koplík (Vít, syn Kalinův, myslivec), Jana Sibera (Blaženka, dcera Malinova), Roman Vlkovič (Mistr zednický), Anna Nitrová (Panna Róza, sestra Malinova)
Foto: Martin Popelář