Režisér a ředitel společnosti Masopust Štěpán Pácl (*1982) se narodil v Praze a po maturitě na gymnáziu vystudoval obor činoherní režie na Divadelní fakultě Akademie múzických umění v Praze. Jeho absolventskou prací byla inscenace hry Lenky Lagronové Království, za kterou dostal Cenu Marta za režii na mezinárodním festivalu vysokých divadelních škol Setkání/Encounter 2007 v Brně. I v profesionálních divadlech se dál věnoval současné dramatice jak české (Radmila Adamová: Holky Elky, Divadlo Antonína Dvořáka, Ostrava, 2006; Magdalena Frydrychová: Dorotka, Švandovo divadlo, Praha, 2008), tak světové (Martin McDonagh: Osiřelý západ, Západočeské divadlo Cheb, 2007; Tracy Letts: Zabiják Joe, Středočeské divadlo Kladno, 2008; Astrid Saalbach: Transit, Divadlo na Vinohradech, 2009; Ingrid Lausund: Benefice aneb Zachraňte svého Afričana, Komorní Fidlovačka, 2009). Vedle současné české dramatiky se třemi režijně obrátil k méně hraným českým textům. Jednak to byla hra J. K. Tyla Krvavé křtiny aneb Drahomíra a její synové uvedená v ostravském Divadle Jiřího Myrona v roce 2010 s Annou Cónovou v titulní roli, pak Křišťálová noc Josefa Hrubína (Švandovo divadlo Praha, 2011) a hra Josefa Topola Konec masopustu, která byla uvedena v rámci nezávislé produkce pohostinsky v divadle DISK v roce 2008. Právě z inscenačního týmu a hereckého souboru příležitostně seskupeného okolo inscenace Konec masopustu vznikla v roce 2010 divadelní společnost Masopust, jejíž je Štěpán Pácl ředitelem a se kterou také inscenoval hru Henrika Ibsena Brand-Oheň (nejdříve v Prostoru Prelsova 9, Praha 5, později v Divadle v Celetné, 2010). S divadelní společností Masopust se v roce 2011 zúčastnil konkurzu na provozovatele pražského Divadla Komedie, ve kterém postoupil až do finálového kola. Přestože byl jeho projekt odbornou veřejností vysoce ceněn, nakonec v konkurzu neuspěl. |
|||
Jeho poslední prací je inscenace současné německé hry Olivera Bukowského Hosté, na které pracoval s absolventským ročníkem herectví DAMU, kde také externě pedagogicky působí a kde dokončuje doktorské studium u prof. Jaroslava Vostrého v Ústavu scénické tvorby a teorie scénické tvorby s tématem současná režie. Po ostravské inscenaci Čechovova Ivanova připravuje se společností Masopust první české uvedení hry Pedra Calderóna de la Barca Vytrvalý princ. V příští sezóně na něj čeká inscenace Langerovy Periferie v Moravském divadle Olomouc a nová hra české dramatičky Lenky Lagronové Z prachu hvězd v pražském Národním divadle, v prostoru divadla Kolowrat. |
Články z webu
ZPRAVODAJ (10/2006)
(1. 10. 2006)
Inscenační tým - Sezóna:
ZA VODOU (Dokud nás smrt...) | Režie |
ZA VODOU (Dokud nás smrt...) | Režie |
IVANOV | Režie |
IVANOV | Režie |
KRVAVÉ KŘTINY aneb DRAHOMÍRA A JEJÍ SYNOVÉ | Režie |
KRVAVÉ KŘTINY aneb DRAHOMÍRA A JEJÍ SYNOVÉ | Režie |
HOLKY ELKY | Režie Úprava textu Výběr hudby |
HOLKY ELKY | Režie Úprava textu Výběr hudby |
Obsazení - Sezóna:
ZA VODOU (Dokud nás smrt...) | WILI SCHREIER |
IVANOV | MICHAIL BORKIN |
KRVAVÉ KŘTINY aneb DRAHOMÍRA A JEJÍ SYNOVÉ | Hněvsa |