Vystudovala operní zpěv na konzervatoři v Bratislavě. Zúčastnila se interpretačních kurzů Kerstin Meyer, Ileany Cotrubas a konzultací u p. Mirelly Freni. Od roku 1996 se zdokonaluje v Itálii, pod vedením p. profesora Paola De Napoliho. V roce 2000 započala profesionální spolupráci taktéž s p. prof. Martou Lantieri.
Po ukončení studia v roku 1989 nastoupila na jednoroční stáž v operním studiu v Berlínské Státní opeře. V roce 1990 přešla do operního studia ve Vídeňské Státní opeře, kde se po čtyřech měsících stala sólistkou.
Jako sólistka Vídeňské Státní opery spolupracovala s největšími umělci světa, jako jsou Placido Domingo (Parsifal), Seiji Ozawa a Mirella Freni ( Pikova Dáma) a jiní.
V roce 1991 účinkovala na Wiener Festwochen v opeře „ Le Nozze di Figaro“ jako Barbarina pod vedením Claudia Abbada.
Od roku 1993 působí jako svobodná umělkyně. Od roku 1994 je stálým hostem Národního divadla v Brně. Od roku 1996 je stálým hostem Slovenské filharmonie. Od roku 1998 je stálým hostem Národního divadla v Praze a od roku 1999 pravidelným hostem Státní opery Praha.
Kromě operních představení sa rovněž věnuje koncertní činnosti. Vystoupila ku příkladu v Paříži, v Theatre Champs Elysée (Schönberg: sláčikové kvarteto + soprán sólo), v Konzerthausu ve Vídni s orchestrem Vídeňských symfoniků (koncertní provedení opery Osud Leoše Janáčka), v norském Bergenu (operní Galakoncert, Dvořák Requiem).
Účinkovala na koncertním provedení opery Don Giovanni pod taktovkou Ralpha Weikerta (Izrael). S panem Weikertom vystoupila rovněž ve Faurého Requiem. Poulancovo Requiem nastudovala s p. dirigentem Jean- Claudem Casadessus, který ji vzápětí pozval do Lille aby ztvárnila postavu Valencienne v operetě Veselá vdova (1999). Záznam tohoto představení odvysílal francouzský rozhlas. V roce 2000 zpívala pod taktovkou Serga Baudo Pannu Marii a Svatou Markétu v Janě z Arcu Arhura Honegera. Japonsko navštívila sopranistka několik krát. 1997 operní recitál, 1999 turné s brněnskou operou (Carmen, role Micaela).
2001 turné s Die Zauberflöte( rola Pamina). V létě 2000 vystoupila Yvetta Tannenberger v hlavní roly opery La Scala di Seta od G. Rossiniho na festivalu Tibora Vargy ve Švýcarsku. V roce 2001 nastudovala Hoffmanovy povídky, kde ztvárnila Olympii, Antonii i Giuliettu. Poté následovalo nastudování titulní postavy Lišky Bysroušky Leoše Janáčka v opeře Sao Carlos v Lisaboně. Na konci této sezóny ztvárnila s velkým úspěchem Johanku z Arku ve stejnojmenné opeře Giuseppe Verdiho pod taktovkou kanadského dirigenta Tyrona Patersona. Na začátku sezóny 2001-2002 nastudovala rolu Violetty ve Verdiho opeře La Traviata. Za kreaci této role byla nominovaná na cenu Thálie 2001. Spolupracovala s FOK pod taktovkou Artura Tamayo ( A. Berg: Der Wein). Na konci sezóny 2002 zpívala v Aténské Akropoli Lišku Bystroušku. Taktéž na operním festivalu Smetanova Litomyšl.
V sezóne 2002-2003 nastudovala Donnu Annu v Národním divadle Praha. Na koncertním pódiu započala spolupráci s dirigentem světového jména p. Zdeňkem Mácalem (Brahms: Ein deutches Requiem), která pokračovala v roce 2004 na Dvořákových „Svatebních košilích.“ V tomto roce sa rovněž představila kanadskému publiku na velkém operním Galakoncertě. Vzápätí zopakovala svoji spolupráci s Arturem Tamayem ve Španělsku.
Vrcholem sezóny 2003-2004 bylo pre Yvettu Tannenberger nastudování Jenůfy(Její pastorkyňa) pod taktovkou Tyrona Patersona.
V květnu 2005 zpívala na festivale Pražské jaro roly Helmwige ve Valkýře Richarda Wagnera, pod taktovkou Johna Fiore, ve spolupráci s Düsseldorfskou operou. Na tomto festivalu vystoupila rovněž jako Donna Anna v Mozartově Donu Giovannim pod taktovkou Leopolda Hagera. V červnu 2005 ztvárnila roly Ellen Orford v opeře Peter Grimes od Benjamina Brittena na scéně Slovenského národního divadla v Bratislavě.
V říjnu 2005 vystoupila jako Donna Anna na operním festivalu v jihokorejséom Daegu. V lednu 2006 v této roly vystoupila v Bunkamura Orchard Hall v Tokyu, po boku Renata Brusona. V červnu nastudovala roly Contessy v opeře Figarova svatba ve Slovenském národním divadle.
V prosinci 2006 debutovala v roli Lišky Bystroušky v Deutsche Oper v Berlíně.
V prosinci 2007 pokračovala její spolupráce s Johnom Fiore na jevišti ND v Praze, kde vystoupila jako Musetta v Pucciniho Bohémě.
Články z webu
ZPRAVODAJ (06/2004)
(1. 6. 2004)
ZPRAVODAJ (04/2002)
(1. 4. 2002)
Obsazení - Sezóna:
JEJÍ PASTORKYŇA | Rychtářka |
JEJÍ PASTORKYŇA | Rychtářka |
L’ITALIANA IN ALGERI (ITALKA V ALŽÍRU) | Elvira |
NETOPÝR | Rosalinda, jeho žena |
KOUZELNÁ FLÉTNA | Pamina |
LA TRAVIATA | Violetta Valéry |
JEJÍ PASTORKYŇA | Jenůfa |
JEJÍ PASTORKYŇA | Jenůfa |
JEJÍ PASTORKYŇA | Jenůfa |
KOUZELNÁ FLÉTNA | Pamina |
VTÁČNIK/PTÁČNÍK | Kňažná Mária |
JEJÍ PASTORKYŇA | Jenůfa |
KOUZELNÁ FLÉTNA | Pamina |
LAZEBNÍK SEVILLSKÝ | Rosina, jeho schovanka |
GIOVANNA D´ARCO | Giovanna |
LAZEBNÍK SEVILLSKÝ | Rosina, jeho schovanka |
ŽIDOVKA | Rachel |
GIOVANNA D´ARCO | Giovanna |
KÁŤA KABANOVÁ | Katěrina |
LAZEBNÍK SEVILLSKÝ | Rosina, jeho schovanka |
GIOVANNA D´ARCO | Giovanna |
ÚNOS ZE SERAILU | Konstance |
VAMPÝR | Malvína, jeho dcera |
Fotografie - Sezóna:
Yvetta Tannenbergerová (Rosina, jeho schovanka), Vojtěch Nalezenec (Figaro, sevillský lazebník), Bedřich Jansa
Foto: Josef Hradil
Yvetta Tannenbergerová (Rosina, jeho schovanka), Vojtěch Nalezenec (Figaro, sevillský lazebník), Bedřich Jansa
Foto: Josef Hradil
Alina Farná (Berta, Bartolova hospodyně), Yvetta Tannenbergerová (Rosina, jeho schovanka), Václav Morys (Hrabě Almaviva), Roman Vlkovič (Důstojník), František Malina (Notář), Martin Gurbaľ (Don Basilio, učitel zpěvu), Alexander Podolchov (Don Bartolo, sevillský lékař), Petr Jonszta (Ambrogio, Bartolův sluha), Vojtěch Nalezenec (Figaro, sevillský lazebník)
Foto: Josef Hradil
Yvetta Tannenbergerová (Rosina, jeho schovanka), Václav Morys (Hrabě Almaviva), Alexander Podolchov (Don Bartolo, sevillský lékař)
Foto: Josef Hradil
Alexander Podolchov (Don Bartolo, sevillský lékař), Ivo Kroček (Ambrogio, Bartolův sluha), Alina Farná (Berta, Bartolova hospodyně), Yvetta Tannenbergerová (Rosina, jeho schovanka), Vojtěch Nalezenec (Figaro, sevillský lazebník), Marián Vojtko (Hrabě Almaviva)
Foto: Josef Hradil
Yvetta Tannenbergerová (Rosina, jeho schovanka), Martin Gurbaľ (Don Basilio, učitel zpěvu), Václav Morys (Hrabě Almaviva), Vojtěch Nalezenec (Figaro, sevillský lazebník), Alexander Podolchov (Don Bartolo, sevillský lékař)
Foto: Josef Hradil
Alexander Podolchov (Don Bartolo, sevillský lékař), Yvetta Tannenbergerová (Rosina, jeho schovanka), Marián Vojtko (Hrabě Almaviva), Vojtěch Nalezenec (Figaro, sevillský lazebník)
Foto: Josef Hradil
Vojtěch Nalezenec (Figaro, sevillský lazebník), Yvetta Tannenbergerová (Rosina, jeho schovanka), Alexander Podolchov (Don Bartolo, sevillský lékař), Marián Vojtko (Hrabě Almaviva)
Foto: Josef Hradil
Yvetta Tannenbergerová (Giovanna), Petr Sýkora (Ježíš), Vladimír Polák (Rozsévač), Vladimir Bělov (Carlo VII.)
Foto: Josef Hradil
Vojtěch Kupka (Giacomo), Yvetta Tannenbergerová (Giovanna), Tamara Černá (Duše)
Foto: Josef Hradil